Naszym priorytetem jest przeprowadzenie imprezy w sposób, który z jednej strony zapewni niezapomniane emocje, do których zdążyliśmy już w Gdyni przywyknąć, a z drugiej – zagwarantuje maksymalny poziom bezpieczeństwa zarówno zawodnikom, jak i obsłudze imprezy i wolontariuszom.
Jednym z kluczowych elementów tego planu jest dążenie do minimalizacji kontaktu między uczestnikami imprezy, w tym do maksymalnego rozproszenia zawodników na trasach każdego z etapów – pływania, jazdy na rowerze oraz biegu. Dlatego też triathloniści powalczą na zmodyfikowanych trasach.
Najistotniejsze zmiany dotyczą trasy biegowej. Zawodnicy pobiegną na dwóch – a nie trzech, jak dotychczas – pętlach, dzięki czemu jedna pętla zostanie wydłużona z ok. 7 km do 10 km.
Modyfikacja trasy biegowej pociąga za sobą także konieczność zmiany dotychczasowej trasy kolarskiej. Zawodnicy pojadą niemal tymi samymi ulicami, co w poprzednich latach, ale… w odwrotnym kierunku. Wyjadą więc z miasta przez dzielnice Witomino oraz Chwarzno-Wiczlino, a na Skwer Kościuszki powrócą przez Chylonię i okolice portu.
Zmianie nie ulega natomiast trasa pływacka, choć sama procedura startu zostanie jeszcze bardziej rozciągnięta w czasie. Zawodnicy będą podzieleni na 4 grupy startowe, a w każdej z nich znajdzie się maksymalnie 250 osób. Grupy będą startować kolejno w odstępach 30 minut. Co więcej, w ramach jednej grupy, zawodnicy będą wypuszczani po 8 osób w 10-sekundowych odstępach (tzw. rolling start). Wszystko to ma na celu jak najmocniej odseparować triathlonistów od siebie, a także zminimalizować czas przebywania w większej grupie w strefie startu.
Zaktualizowane mapy tras Enea IRONMAN 70.3 Gdynia 2020 można zobaczyć TUTAJ. Trasy sobotnich zawodów Sprint Triathlon Gdynia nie ulegają zmianie. Piątkowe zawody dla dzieci zostały całkowicie odwołane już kilka tygodni temu.