Odpowiadamy na Wasze pytania!

Dodane przez lukasz - śr., 11/24/2021 - 10:10
Za nami pierwsza sesja Q&A IRONMAN Poland 2022. W trakcie cyklicznych spotkań nasi eksperci odpowiedzą na najczęściej zadawane pytania. Dziękujemy wszystkim za pytania zadawane na portalach społecznościowych IRONMAN Poland. Wszystkie Wasze uwagi pozwalają nam stale podnosić poziom organizowanych eventów. Poniżej znajdziecie już konkretne pytania oraz odpowiedzi z sesji, która odbyła się we wtorek 23 listopada. Kolejna sesja Q&A już 14 grudnia.

Czy trasy będą takie same jak w zeszłym roku?

Warszawa

- trasa pływacka pozostanie bez zmian – pozostawiamy osobne T1 i T2 wraz ze zorganizowanym transferem dla zawodników pomiędzy strefami zmian.

- planujemy taką samą lub minimalnie zmodyfikowaną trasę rowerowo-biegową. Naszym zamiarem jest utrzymanie atrakcyjnej turystycznie trasy, poprowadzonej przez Stare Miasto, obok Pałacu Prezydenckiego, Zamku Królewskiego i kampusu Uniwersytetu Warszawskiego.  

Wszystkie trasa zostaną odpowiednio wymierzone, a długości podane zawodnikom. Dopuszczamy nieznaczne odchylania tras w granicach 5% długości, co jest zgodne z regulaminami IRONMAN Group. Pliki GPX opublikujemy po ostatecznym zatwierdzeniu tras w I kwartale 2022 roku.

Gdynia

- trasa pływacka pozostanie bez zmian, ponownie w przypadku pełnego dystansu będzie „australijskie wyjście”. Zgodnie z sugestiami zawodników, planujemy jednak zmienić widoczność boi. Boje nawigacyjne będą w kolorze żółtym, a nawrotowe w czerwonym. Planujemy również zmianę organizacji stref startowych zgodnie z planowanym czasem ukończenia etapu pływackiego (w tym roku było inaczej ze względu na panujący regulamin i konieczność podziału zawodników na grupy startowe).

- trasa rowerowa – ponownie zaprosimy zawodników na pagórkowatą pętlę po Kaszubach, ale będzie ona zmodyfikowana, a przez to bezpieczniejsza i atrakcyjniejsza. Chcemy wykluczyć odcinki z kiepską jakością asfaltu. Mamy już plan nowej trasy kolarskiej, która jest obecnie uzgadniana z lokalnymi władzami.

- trasa biegowa - wracamy na starą pętlę o długości 7 km, dzięki czemu cały bieg odbywa się w samym centrum miasta, na bulwarze i w pobliżu Skweru Kościuszki. Dzięki temu na całej trasie zgromadzi się wielu fanów. Planujemy również powrót do oprawy trasy, czyli przygotowania wyjątkowych punktów wsparcia z muzyką. Zrobimy wszystko, aby pozytywna energia, z której Gdynia słynęła od lat, powróciła ze zdwojoną siłą. Niestety w ostatnich dwóch latach nie zorganizowano punktów wsparcia ze względu na przepisy dotyczące reżimu sanitarnego. Chcemy zaprezentować trasy gdyńskich zawodów w I kwartale 2022 roku i planujemy, że zrobimy to jeszcze w styczniu.

Maty do pomiaru czasu - na naszych imprezach wprowadzamy następujące standardy: maty pomiarowe na trasie kolarskiej średnio co 30 km, mata pomiarowa na trasie biegowej średnio co 5 km.

Punkty odżywiania - chcemy przedstawić punkty odżywiania, ich lokalizacje wraz z trasami wyścigów, ale już teraz zapewniamy, że na punktach odżywiania znajdą się żele energetyczne (markę ogłosimy najpóźniej 8 tygodni przed wydarzeniem). Podobnie jak na zawodach IRONMAN Zurich, na zawodników z pełnego dystansu, którzy finiszują powyżej 14. godzin, będzie czekać rosół. Dodatkowo punkty „Special Needs” pojawią się na pełnym dystansie w Gdyni.

Ile slotów będzie dostępnych w sezonie 2022?

Gdynia

Na pełnym dystansie będziemy mieli 45 slotów na IRONMAN World Championship 2022 w Kailua-Kona.

Na dystansie 70.3 będziemy mieli 30 miejsc na IRONMAN 70.3 World Championship 2023 w Lahti.

Warszawa

Na dystansie 70.3 będziemy mieli 45 miejsc na IRONMAN 70.3 World Championship 2022 w St. George

Aktualna liczba miejsc może ulec zmianie. Istnieje prawdopodobieństwo, że liczba slotów wzrośnie. Gwarantowane jest minimum 30 slotów.

Jak będzie wyglądać strefa finisherów w 2022 roku?

To będzie coś imponującego! W Gdyni „Strefa Finishera” będzie na Plaży Miejskiej w formie beach party. Będzie to miejsce podobne do IRONMAN Mallorca. W strefie będą zupy i sałatki Nowalijki, owoce, piwo bezalkoholowe Lech Free, woda Cisowianka, napoje energetyczne Red Bull. W strefie będzie też specjalny DJ oraz scena, na której przeprowadzimy dekoracje Age Group i rozdamy sloty na Mistrzostwa Świata. Wszystko to będzie w jednym miejscu – na plaży, blisko mety. Jesteśmy pewni, że później część z zawodników powróci na trybuny, aby stworzyć niezapomniany doping dla tych, którzy będą finiszować po zmroku. Jesteśmy pewni, że od sezonu 2022 strefa finisherów stanie się prawdziwą wizytówką imprez IRONMAN Poland. Będzie również możliwość dokupienia dodatkowego biletu na tę strefę dla swoich bliskich. Kolejną ważną rzecz jest powrót do organizacji strefy masażu dla finiszerów.

Przez ostatnie 2 lata, z powodu pandemii COVID-19 i w trosce o zdrowie zawodników, nie mogliśmy mieć regularnej strefy finiszera ani w Gdyni, ani w Warszawie.

Czy będą dedykowane parkingi dla zawodników?

Zdajemy sobie sprawę, że zawodnicy pytają o dodatkową możliwość zaparkowania swoich samochodów. Wraz z władzami miast szukamy rozwiązań dla tej kwestii.  Szczegółami podzielimy się w I kwartale 2022 roku.

Zwracamy jednak uwagę – szczególnie zawodnikom przyjeżdżającym do nas z zagranicy, którzy nie znają Gdyni – że wszystkie strefy zawodów – biuro zawodów, expo, strefa zmian, start i meta, itp. są bardzo blisko siebie , a także w sąsiedztwie najpopularniejszych hoteli w Gdyni oraz w samym turystycznym centrum miasta. Dlatego zazwyczaj nie ma potrzeby podróżowania samochodem między np. hotelem a strefami dla zawodników.

W Warszawie układ jest inny. T1 i T2 są oddzielne, jak w IRONMAN we Frankfurcie. Zapewniamy transport do T1, a w nadchodzącym roku, zamierzamy jeszcze podwoić liczbę kursów wahadłowych w wybranych, najbardziej pożądanych godzinach w sobotę. Przed zawodami udostępnimy zawodnikom formularz, aby zaplanować transport do potrzeb zawodników.

W dniu imprezy gorąco polecamy skorzystanie z oficjalnego transportu IRONMAN.

Do dyspozycji zawodników będzie pociąg z Warszawy do Nieporętu. Czas przejazdu to tylko 30 minut. Ze względu na zamknięte drogi podróż samochodem może być trudna i stresująca, dlatego jeszcze raz rekomendujemy oficjalny transport IRONMAN. Dla tych, którzy muszą jechać do T1 samochodem, udostępnimy ślad do nawigacji GPS z najlepszą trasą. Oczywiście transport dla zawodników oraz kibiców jest wliczony w cenie wpisowego.

Od 2022 roku, w Warszawie, chcemy dodać dodatkową opcję transferu VIP między host hotelem a T1.

Jednocześnie prosimy pamiętać, że dostępność miejsc parkingowych to dość powszechny problem w każdym dużym mieście i to samo dotyczy Gdyni oraz Warszawy.

Czy będzie firma zajmująca się transportem rowerów z Irlandii do Polski?

Zweryfikujemy to z naszymi partnerami. Prosimy o kontakt i podanie większej liczby szczegółów (np. liczby rowerów). Dołożymy wszelkich starań, aby pomóc w zorganizowaniu bezpiecznego transferu rowerów. W tym celu musimy jednak zebrać więcej informacji.

Czy będzie serwis rowerowy, który odbierze box rowerowy, a następnie zmontuje rower, po czym przywiezie go z T2 i przygotuje do ponownego transportu?

Rozmawiamy z naszymi partnerami o realizacji takiej usługi. Będzie ona dostępna tylko dla uczestników korzystających z usług host hotelu, po wcześniejszej rezerwacji. Usługa będzie ograniczona, decydować będzie kolejność zgłoszeń i będzie obejmować montaż roweru, odbiór roweru z T2 oraz demontaż do walizki transportowej. Cenę tej usługi przedstawimy w I kwartale 2022 roku i będzie ona dostępna na koncie uczestnika na portalu SlotMarket.pl. Dzięki temu zawodnicy będą mogli bez nerwów skupić się na regeneracji i następnego dnia odebrać rower.

Dziękujemy za wszystkie pytania i już zapraszamy na kolejną sesję Q&A IRONMAN Poland zaplanowaną na 14 grudnia. Czekamy na Wasze pytania.

SPONSOR TYTULARNY

PARTNER GŁÓWNY

SPONSOR OFICJALNY

SPONSORZY

PARTNERZY MEDIALNI